lördag 26 september 2009

Skällde ut en bildåre idag!

Vår gata har 30-gräns. Gissa hur många som håller sig till det! Inte många, vill jag lova! Men de flesta håller iaf hastigheten någorlunda... dock inte den dåren jag såg idag som kom blåsande i säkert 100 knyck i sin Merca. Parkerade in på gästparkeringen, struntade i att betala för sig och började gå mot en port.

"Det gick inte i 30 det där" skrek jag.

"Va?" sa han

"Jo, det är 30 på den här gatan, och du höll avsevärt högre hastighet än så" sa jag.

Han bara viftade mot mig med handen och vände sig om och gick.

"Skyll dig själv om du kör på ett barn nån dag, det känns nog inte så himla kul" skrek jag efter honom och gick hemåt muttrande över alla dårar som tror sig kunna göra precis hur de vill!

*morrrrrrrr*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig, skriv gärna nåt! :-)