fredag 8 januari 2010

Jag tog mod till mig

och gick förbi den sörjande familjen igår. Jag kramade om D, som förlorade sin älskade make, och lyssnade ett tag när hon berättade om hur han kämpat i 14 månader och till slut inte orkade längre... sen gav jag dem en ungsform med finsk kålrotslåda, tänkte att mat kanske inte är det första man orkar stå och slava med.

Sen åkte jag och Tösabiten till Kungens kurva, jag behövde få shoppa lite för att väga upp det jobbiga. Först åkte vi förbi Babyland, där jag köpte hjulskydd till vagnen. Då slipper det bli så smutsigt på Rikets sal när vi är på möte, fy vad vagnar drar in mycket vatten, grus och smuts alltså. Men inte nu längre, hjulskydden ska på!

Sen Ikea, där köpte vi lite smått och gott.

Väl hemma möter jag en smått ledsen Lilleman, hans taxi hade kört fel på vägen hem (trodde han skulle till farmor) och han hade blivit jätteupprörd. Så hela hans kväll blev lite uppochner...

Oj, kom på att jag måste skriva lite i hans kontaktbok innan han åker iväg om 10 minuter!

Hejtjolahopp!

3 kommentarer:

  1. Du är en fin vän ♥
    *kramar om*

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du gjorde det. Uppskattades alldeles säkert ♥.

    Cancer är skit :-(.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad underbart att du repade mod och vågade möta sorg! Inte alla som gör det så stora kramar till dig!

    Kram,
    Jillsan

    SvaraRadera

Hej på dig, skriv gärna nåt! :-)