söndag 4 oktober 2009

Jag är störtförkyld... och tacksam!

Kände mig lite täppt i näsan igår kväll, under natten kände jag hur jag kände mig sämre. Vaknade med huvudvärk, täppt näsa och lite ont i halsen och en uns feber. Bläh...

x antal snordukar senare låg jag för ett tag sen i sängen och funderade... hörde regnets smatter mot rutan och såg vinden ruska om rönnbärsträden utanför fönstret. Kände mig plötsligt hemskt tacksam över mitt hem, stökigt som det är. Tänk de stackare som inget hem har, nu när ruskhösten och vintern nalkas. Var ska de bo, vad får de att äta varje dag?

Ska köpa mig en Situation Stockholm nästa gång jag ser en hemlös sälja en!

*snorar vidare*

3 kommentarer:

  1. Krya på dig! Och visst är man glad och tacksam att man har ett hem...

    *bamsekram*

    SvaraRadera
  2. Tack, tjejer! *smittfri cyberkram*

    SvaraRadera

Hej på dig, skriv gärna nåt! :-)