tisdag 22 december 2009

Vi har varit i Helsingfors

Vi tog en kryssning med Silja Line, Symphony. :-) Mamma och jag behövde gå på Nordea och tömma ett konto som fanns kvar efter pappa. Den har vi fått vänta med för att det skulle komma in skattepengar på det. Men nu är det tömt och avslutat. Snart är det två år (!!) sen pappa dog...

:-(

Pappa, du fattas mig!

Kryssningen var trevlig, dock var vädret i Helsingfors i vanlig ordning rå och blåsig och kall och eländig. Blä.

Kom hem och såg lönekuvertet från jobbet. Jag har begärt utbetalning av mina semesterdagar. Och oj hoppsan, det blir visst semester nästa år igen! Vi funderar på Pittsburgh i USA...

Kram på er.

2 kommentarer:

  1. Ja du, tiden går fort... det är snart ett år sedan min pappa gick bort :-( Konstigt så går livet vidare ändå. Det är svårt att tro den första tiden, men så är det, och tur är väl det.

    Ryser när jag tänker på att sätta mig på en Finlandsbåt vid den här årstiden (hm inte sugen andra tider heller för den delen) Jag är absolut livrädd för att åka stora båtar. Tycker det är skitläskigt.

    Kram och ha en skön helg (även ifall ni inte firar jul så har ni ju helg i alla fall)

    SvaraRadera
  2. Nettan: Ja, det är hemskt vad fort tiden går! :-/

    Jag tycker att det är skönt med båtar oavsett årstid. Det enda är ju att man helst nog hade stannat ombord över dagen, men nu var vi ju tvungna att ta oss till banken...

    Jag passade på att göra en ansiktsbehandling ombord också, glömde skriva det... Sååå skönt!

    SvaraRadera

Hej på dig, skriv gärna nåt! :-)