torsdag 28 januari 2010

Jag vill emigrera!

Det kan bara inte vara meningen att man ska bo i ett land där det större delen av året är mörkt, blött, kallt och snöigt. Det kan bara inte vara det!!

Det räckte med snön som var efter förra snöovädret, de hade precis hunnit ploga och fixa fint så att det faktiskt gick att vara fotgängare med barnvagn.

Idag har jag kämpat mig igenom snödrivor, modd, på körbanor och om jag skulle svära så hade långa osande haranger hörts från fru B kan jag lova! Alltså, de har inte en tanke på fotgängare i den här stan! Och jag vågar inte ens tänka hur åldringar med rollator ska ta sig nånstans! Jag är iaf en frisk (nåja... *fniss*) och någorlunda ung (*himlar med ögonen*) individ som ändå orkar ploga mig fram med barnvagnen. Fast jag har som sagt var lust att säga några väl valda ord.

Så, tips på länder där tempen aldrig går under 15 och där det är lätt att få jobb??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig, skriv gärna nåt! :-)